tirsdag den 24. april 2007

Bloglines til de konservative...

Tempoet på de 23 ting inspirerer til at man hopper over hvor gærdet er lavest. Jeg begyndte for (hvad der føles som og måske er år?) nogle måneder siden at bruge Bloglines til at holde mig opdateret hist og her.
Erik Høys internetsøgning f.eks var noget der kraftigt inspirede til at få et hint når der var nyt.

Men, men, men - vist er rss-feed en mulighed for ikke at få sin mail-box oversvømmet af mails man ikke har tid til at læse på et bestemt tidspunkt: Opdateringerne kan opsøges når det passer en selv. Men hvornår gør det så det??
Jeg har da hos mig selv bemærket en tendens til at det er de nemme oversigter man hurtigst lige kan skimme hvorimod der for de ting der skal arbejdes lidt mere med nemt kan opstå behov for at vente med at se dem. Eller for at bruge faciliteten "keep new" - som minder en om at der var noget du lige mangler at forholde dig til...
Dette grundlæggende tidsmæssige problem tvivler jeg på er meget anderledes hvad enten man bruger Bloglines eller Google-reader. Så en konservativ sjæl som mig holder nok stædigt fast i Bloglines endnu - og hvorfor skal man sælge sin sjæl så fuldstændig til Google at man frådende kaster sig over alle kopiprodukter de laver? Da Microsoft overtog browser-markedet var vi betænkelige ved monopoliseringstendenserne. Det er vi måske mindre nu fordi vi mener det er vennerne der står for ekspanderende Google??

Min ikke overdrevent velorganiserede feedsamling kan ses på følgende adresse: http://www.bloglines.com/public/tasoer

Ingen kommentarer: