tirsdag den 8. maj 2007

Flickr generobret

Tjaeh - jeg kunne godt mindes at jeg en gang for relativt nylig havde følt mig foranlediget til at oprette en Flickr-konto. Jeg husker ikke præcis hvorfor - men efter Yahoo-overtagelsen er det som om at "motivationen på skærmen" er blevet en anelse mere aggressiv... Eller måske er jeg bare sart!

Nå - men jeg kunne da bestemt ikke huske hvilket password jeg havde - heller ikke hvilket brugernavn jeg havde ladet mig oprette under... Så, skulle man bare slamme Flickr til med endnu en konto? Eller se om det kunne rekonstrueres?

Det kunne det faktisk!! Hvad der måske siger lidt om edb-sikkerheden i forbindelse med oprettelse af brugeridentiteter diverse steder! For selvfølgelig er det da ikke en helt unik brugeridentitet man anvender de forskellige steder - og nej, jeg har bestemt heller ikke et helt unikt password alle steder og jeg skifter bestemt nødig password...

Så efter to forsøg fandt jeg ud af hvilken identitet jeg var oprettet under og fik adgang til at ændre mit password.

Så nu har jeg også slammet Flickr til med et par turistbilleder der ligger der i utallige udgaver! Hurra for det - så er man da noget!
http://www.flickr.com/photos/7511863@N08/

Ingen kommentarer: